Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-25, 12:22   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mye selskapelighet i julen?

Tja. Jeg er vokst opp med en del selskaper, men jeg hadde jo mye større familie da jeg var barn og ungdom. For da levde alle mine besteforeldre, og det var selskaper med tanter, onkler og søskenbarn.

Nå lever ikke mine besteforeldre, og vi har mye mindre kontakt med tanter, onkler og søskenbarn. Så selskapene i jula er sammen med mine foreldre og min søster med familie. Mannen har lite familie, og de er særdeles asosiale (bortsett fra mannen min, han er ikke som de andre. )

Vi har selskap eller er i selskap julaften, 1. dag og 2. dag. Og det er det. På nyttårsaften er vi som regel sammen med venner, men ikke noe store greier.

I førjulstiden er det ikke så mye. Mannen har en jobb som gjør at han er på en del avslutninger, mens min jobb hadde et lite julebord i november, men da var jeg syk. Ellers opplever jeg at de fleste ikke orker å være med på så mye i førjulstiden, og det gjelder vel egentlig også meg. Jeg har en litt ustabil helse, og særlig på denne tiden av året. Vi har en vennemiddag (på restaurant) før jul, men jeg kommer ikke på noe mer som er fast.

Jeg savner selskapene fra barndommen, og jeg savner mer initiativ fra venner i førjulstiden, men hvis jeg skal være bånn ærlig, så er jeg ikke sikker på om jeg orker så mye, jeg heller.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat