Sv: Julen 2025
Her blir jo ingenting som planlagt. Så her legges planer ut fra ørten scenarioer.
Men - alt av julegaver er enten i hus, eller på vei.
Det som skal ut av huset er pakket inn.
Kalenderen til Lillesøster fikk jeg pakket inn i går.
Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg gjør med pakkekalenderen jeg skulle lage til Samboeren, tror jeg har landet på at jeg venter til han ev våkner, også får han derfra. Og våkner han fort blir det mer sjokolade, dryger han så blir det bare ting, for jeg har 12 ting, og skulle fylle de 12 andre med troika og cuba. 
Jeg har begynt å samle ting til julestrømpene til ungene.
Det er ryddet ute nå, og jeg må bare slenge inn flasker. Jeg skal se om jeg finner noe julelys til å ha ute, nå som det er ryddig ute.
Vasker for rundvask kommer mandag, hun får gjøre så godt hun kan med det jeg får gjort før da. Også sier jeg meg fornøyd med det. Broren har meldt svigerinna mi frivillig til å hjelpe meg med julepynting i neste uke.
Jeg tror ikke det blir bakt mye i år. Men vi må ha en pepperkake-bake dag, og en pepperkake-pynte dag, for det er viktig for ungene.
Alt annet kjøper jeg meg fri fra, kanskje jeg tar en runde med cookies, det er også viktig for ungene.
Julaften er helt i det blå. Men broren har lovt at uansett så skal jeg og ungene slippe å sitte alene på julaften, og det er litt betryggende oppi alt.
Jeg er sjeleglad for at vi i år virkelig var tidlig ute med alt. Og ser når jeg skriver nå at jeg har overraskende god kontroll.
Lillesøster 09
|