Sv: Julen 2025
De ytre rammene for julefeiringa er i det minste på plass: I år skal svigerforeldrene mine feire jul hos oss. De kommer lørdag den 20.desember. De drar til Gran Canaria 13.desember og blir ei uke, og mannen skal være med dem (de har veldig behov for en slik tur, men synes det er for krevende med nettbestilling, organisering, avreise etc, så de trenger å ha med en som kan ordne alt det) også kommer de direkte til oss derfra. Så da rekker de å bli med på juletrehogst siste søndag før jul, på en gård i utkanten av byen, som vi har som tradisjon hvert år. Det borteboende barnet har siste skoledag før jul den 18., og kommer hjem da, så da blir vi alle samlet. Så drar vi trolig til svigers rundt 3.juledag og blir til og med nyttårsaften. Kunne i teorien blitt til helga etter, siden det bare er en arbeidsdag før helg, men jeg starter i ny jobb den 2.januar, så da er det litt dumt å ikke komme. Blir greit å komme hjem også da.
Jeg har ikke startet med forberedelser og innkjøp i noen særlig grad. Men fant noen gaver på reise tidligere i år, som jeg har liggende. Noe til mamma, og noe til søster. Og det blir familiekalender i år som vanlig. Rakk ikke å få den ferdig da borteboeren var hjemme i starten av måneden, så hun fikk med seg sine gaver, men mannen skal tilfeldigvis til byen hennes i et møte neste helg, så da kan han ta det med seg. Vi åpner hver vår dag, så jeg må lage skjema for hvem som får, og fra hvem, hver dag. Jeg har kjøpt hennes kalendergave, og til storesøster, men mangler til mannen og sønnen. Og til lørdagene, der alle (inkludert hun som ikke bor hjemme) får noe godt.