Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-25, 12:53   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takst konfirmasjonsgave

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Her ga den ene bestemoren for 10 000, så da gjorde moren min også det. Sølv til bunad var da en del av dette. Moren min er opptatt av at det skal være likt, men å gjøre det likt med den andre familien er jo håpløst da. Broren min har jo andre svigerforeldre som kan tenkes å gi mer eller mindre.

For meg ville det vært rart om mine svigerforeldre (som er fungerende besteforeldre til sønnen min) skulle tilpasset seg foreldrene til eks-mannen min. Når noen snakker om å "gi likt", forbinder jeg det med at besteforeldre gir likt til alle barnebarn, for eksempel.

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Skal i konfirmasjon til kjærestens datter. Usikker på om jeg skal kjøpe gave, i så fall må jeg få noen tips her inne.

Om jeg gir penger, hvor mye bør jeg da gi?

Det kommer an på relasjonen og hvor lenge dere har vært sammen. Men når du er invitert i konfirmasjon, er vel ikke forholdet helt nytt. Jeg ville nok kjøpt et smykke eller noe, og er enig i at ca. 500 kr er passe nivå.

Storebror skal konfirmeres i september, og han får en spinnvill gave; ferie til Japan (han fikk velge reisemål selv). Men vi har nesten ikke vært utenlands i løpet av oppveksten hans, og han har visst "hele livet" at en skikkelig tur blir konfirmasjonsgaven. Om vi var ofte på ferier og reiste mye, ville vi aldri gitt konfirmasjonsgave i den prisklassen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat