Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-25, 10:03   #536
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

I dag skal jeg bake bunner til neste helga prosjekt, en høy Harry Potterkake.

Denne gleder jeg meg skikkelig til å dekorere, og ettersom jeg aldri har lest bøkene eller sett filmene har jeg fått god hjelp av konfirmanten til å dele favoritt bok og hus, og videre god hjelp av andre og ChatGPT til å trekke ut sentrale elementer som er viktig å ha med.

Denne ble ferdig i natt.

11 tynne sjokoladebunner, pluss 6 bittesmå til en liten ekstraetasje. Fylt med Stingkrem og dekket med italiensk marengssmørkrem.
Jeg har fått trykket et spiselig Gryffindoremblem og ellers laget gullsnoppen, sorteringshatten, tryllestav og malacruxmedaljongen til dekorasjon.
Konfirmantes navn er lagd i Harry Potterfonter i marsipan og malt i rød metallic. Silhuetten av slottet eller huset eller hva det nå er er skåret ut i sort marsipan og dekker fronten av kaken.
Underveis hadde jeg et havari. Kaken tippet over og landet med et boom på siden, men det lot seg ganske greit reparere.
Jeg har brukt sykt mye tid på denne, så jeg håper den faller i smak hos konfirmanten.