Sv: Bøker lest i 2025
1. Terry Pratchett: A Hat Full of Sky. Opattlesing.
2. Solvej Balle: Om utregning av romfang 4. Det skjer ikke all verden 18. november, men slutten åpner for en ny vri, og jeg liker bøkene godt.
3. Haruki Murakami: Byen bak muren. Navnløs hovedperson kommer seg inn og ut av navnløs by utenfor tiden. Veldig murakamisk univers, og veldig gripende.
4. Martha Wells: All Systems Red. Jeg skjønner at man blir begeistret for den empatiske murderboten. Artig liten bok.
5. Edvard Hoem: Ung mann vil ut. Fin selvbiografi fra forfatterens ungdomstid.
6. Maggie O'Farrell: After You'd Gone. Ung dame er i koma, og vi får historien hennes fra ulike vinkler. Fenget ikke helt.
7. Lea Ypi: Coming of Age at the End of History. Om Leas oppvekst i Albania før og etter regimets fall. Interessant.
8. S.J. Watson: Before I Go to Sleep. Christine mister alle minner hver gang hun sover. Uhyre spennende!
9. Erika Fatland: Høyt - en reise i Himalaya. Lærerik, interessant og velskrevet reiseskildring.
10. Valerie Perrin: Glemt på en søndag.Litt kjærleik, litt historie og ganske fransk.
11. Ingeborg Arvola: Kniven i ilden. Fengende om en kultur jeg visste flaut lite om. Spennende og gripende.
12. Ingeborg Arvola: Vestersand. Fortellingen om Brita Caisa Seipajärvi fortsetter, og er like medrivende som forrige bok.