Nødpass, eller gammelt pass
Jeg sjekket husets pass og gyldighet for en tid tilbake og regnet med at alt var i skjønneste orden. De to yngste skal ha pass som går ut 2027.
Trodde jeg. Det viser seg dessverre at ved siste runde så fikk storebror pass med lengre gyldighet enn lillesøster. Hun skal nå fly til Danmark med mormor om en måned - og hjem igjen alene. Passet hennes gikk ut i mars, og time til nytt pass er tilgjengelig etter reisen til nabolandet. 
Vet jo at man kanskje ikke trenger pass for å reise til Danmark, men siden hun skal fly - så er jo det eneste gyldige legitimasjon. Hun ser faktisk ut som seg selv på bildet (i større grad enn broren, som har gyldig pass), og har ikke annen legitimasjon.
Skal vi gamble på at det går fint, jeg har vondt for å tro at hun blir sittende fast i Danmark. Men det er veldig leit om hun ikke kommer seg avgårde, så da er vel eneste alternativet nødpass...
Har noen erfaringer?
Oppdatering:
Fikk byttet til en tidligere time, og er ganske trygg på at i hvert fall ID-kortet skal komme fram i tide.
Og i vårt tilfelle var det INGEN løsning å reise ut av byen, da må vi vente til juli/august avhengig av hvilken retning vil velger.
Sist redigert av tink : 30-04-25 kl 08:51.
|