Sv: Longevity, biohacking, HRV ...
Jeg har tatt endel til meg.
Har Garmin klokke som gir meg tall på body battery, hrv, stress og søvn mm men det er det jeg bruker.
Ser jo hva alkohol gjør med kroppen, og restitusjon på trening har vært nyttig for meg. Synes det er utrolig spennende med nervesystemet vårt. Greia er jo at vi ikke klarer å kjenne helt hva som stresser nervesystemet, og at vår livsstil ikke er det kroppen vår er laget for. Så jeg har en nattefaste på 12-14 timer, mat før leggetid og godis f.eks. gjør søvnen veldig dårlig og et aktivert nervesystem.
Men jeg føler ikke det tar overhånd faktisk. Men det gjør at jeg tar mer beviste valg ifht alkohol, mat, hvile.
Jeg har hatt store helseutfordringer de siste årene og skal over på aap, jeg har en fatigue tilstand i kroppen i tillegg til andre helseutfordringer, så hva jeg kan gjøre for å bedre helsen min har blitt viktig. Ikke minst etter å ha sett Rikshospitalet på innsiden forrige sommer.
Hørte Harald Doubloug for litt siden, han lever etter «smart»: søvn, mat, avkobling, relasjoner og trening. Altså dette er de store temaene han har fokus på.
Så jeg trener bedre og mer tilrettelagt, har fokus på nok søvn, spise sunt for meg er mindre ultraprossesert, ikke rødt kjøtt og mer grønt, hvile og gode relasjoner.
|