Sv: Longevity, biohacking, HRV ...
Jeg har egentlig vært opptatt av sånt i mange år, men det er først de siste par årene jeg opplever at jeg har fått skikkelig tak på det. Jeg har vært opptatt av å spise og trene bra de siste 20 årene omtrent (det inkluderer rom for slakk, uten slakk har jeg det ikke bra), og blir bare mer og mer opptatt av å tilpasse treningen, inkludert restitusjon, til det som er optimalt for meg.
Grunnen til at jeg først de siste par årene opplever skikkelig effekt, er at jeg var tvunget til å gripe tak i mange mentale prosesser, søvn og stress etter å ha gått på en stjernesmell for et par år siden. Jeg har gjort en kraftig ryddejobb oppi huet for å finne indre ro (med hjelp), og må hele tiden jobbe for å holde meg der jeg vil jeg skal være. Det gjør jeg blant annet gjennom meditasjon (mindre nå, men gjør det periodevis), skriving og ikke minst et svært bevisst forhold til hvordan jeg snakker til meg selv. Det siste har vært min akilleshæl hele mitt voksne liv, og jeg måtte ha god hjelp til å komme meg ut av inngrodde tankemønstre. Nå er jeg på et uendlig mye bedre sted, og opplever at kropp og hodet fungerer veldig godt sammen. 
Jeg har tatt et bevisst valg på å ikke ha klokke som tracker alt, nettopp fordi jeg lett blir opphengt i sånt, og ikke minst fordi jeg har etter mange mange år endelig klart å lære meg å lytte mer til det kropp og hode prøver å fortelle meg.