Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-25, 11:02   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store tråden om te

For en fantastisk tråd!

Jeg drikker mye te, og jeg har nok blitt mer "jålete" i tevalgene mine med tida. Men jeg har mye å lære om tebrygging! Vi har porselenskanne fra Villeroy & Boch, en mindre keramikkkanne og en gammel tebrygger i klart glass. Disse brukes svært sjelden. Til vanlig bruker jeg store tekopper som rommer minst 4 dl. og en metallsil med underskål. Foretrekker den tesila fordi den er enklere å rengjøre enn teklypene, men jo, den lekker en del teblader sånn at det blir en del "bøss" i koppen.

Jeg drikker mye svart og grønn te, noe hvit, oolong og urtete. Jeg kjøper rimeligere te på nett fra kaffebrenneri og Te- og kaffehuset og litt finere teer fra Perch og Palais des Thes. Nå ble jeg fristet til å forsøke de andre butikkene som blir tipset om over her. Det er gøy med te!