Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-25, 11:04   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

For min del må folk gjerne holde på i hagene sine uansett dag, men det er godt mulig jeg sier dette fordi de fleste rundt meg bare har balkongkasser som det ikke blir nevneverdig bråk av å fikse. Det er imidlertid nok av annen type bråk siden vi bor sentralt i Oslo. Jeg føler imidlertid at bråk fra diverse er en del av å bo midt i en by, og jeg kan fint slappe av og til og med sovne på balkongen til lyden av en nabo eller håndverkere som gjør ganske så bråkete arbeid ute. Jeg liker lyder av levende by og har valgt å bo midt i dette.

Jeg er helt enig i dette, og finner meg i mye lyd. Men vi bor i et strøk med enormt mye oppussing, og i en blokk med 4 oppganger og 12 leiligheter i hver. Byggebråk og vaskemaskindur setter seg i betongen og rister gjennom hele bygningen. Vi bor også i den bydelen som har blitt fortettet mest de siste årene, så vi har levd med byggestøy ganske tett innpå oss i årevis. En ny ungdomsskole er nettopp ferdig, med alt det innebar av pålebanking for at ikke hele greia skulle seile ut i Akerelva. Og nå legger de ny vannforsyning rett under huset vårt.

Så da syns jeg det er greit å slippe akkurat boring og hamring i påsken. Men det er mye lyd jeg enten godtar, eller syns er hyggelig. At naboen over har barnebarna på besøk og de løper endeløst rundt og rundt. Eller at naboen under guffer opp operaen hun hører på, at barna leker på lekeplassen rett utenfor (det vet jeg mange blir helt sprø av, men er sånn jeg kan ligge å duppe av og høre på), middagsselskaper med mye latter eller at studentene har vorspiel tvers over gata. Og jeg elsker å høre skateboard suse forbi (da er det jo sommer!) og liker til og med å høre måkebiler og ikke minst: vaskebilene om våren.

Jeg godtar veldig mye mer enn søsteren min, som er vokst opp i enebolig og syns det er helt fryktelig at naboungene står opp tidlig og løper over gulvet eller leker høylydt.

Så jeg er en litt jatakk, begge deler-type. Syns det er mye man må finne seg i, når man bor tett, men også visse hensyn man må ta.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat