Sv: Dress til 18-åring - hva gjelder nå?
Opprinnelig lagt inn av liefje, her.
Jeg stemmer også for Dressmann, altså ikke noen dyr dress til en 18-åring. Min erfaring er at 18 åringer kanskje er utvokst i høyden, men at kroppen likevel forandrer seg mye etter fylte 18; Skuldre og bryst blir bredere, midjemål kan endre seg, lårene også. Vår sønn er 21. Han har måttet kjøpe to nye dresser etter fylte 18 pga slike forandringer.
Jada, jeg er fullstendig klar over dette (som er grunnen til at han ikke får bunaden sin før han er minst 25, mens søstrene fikk sine da de var 15), så det er ikke det jeg trenger tips om.
Poenget nå var at med litt flaks kan jeg få kjøpt en dyrere dress som er nedsatt til en pris som ikke ligger veldig mye over en på Dressmann. Så kan han i tilfelle selge den igjen senere, hvis/når den ikke lenger passer. For eksempel annonserer Retro med dresser fra Tiger of Sweden til 3200 kr, som vanligvis koster 8000. De på Dressmann koster jo fort 2000-3000 de også. Men det er greit å vite om disse er noe ungdommer faktisk setter pris på å ha, eller om det er helt ut, og noe bare gamle gubber går i (altså, satt på spissen).
Takk for konkret tips Vianne Rocher! Jeg tror også, som både du og Karamell er inne på, at de yngste trolig sverger til det som er klassisk og safe, og ikke har selvtilliten til å være først ute med de siste trendene. Da han var konfirmant, for tre år siden, hadde så godt som alle guttene blå dresser. Er det fortsatt det som er mest populært blant de yngre, eller har det forandret seg noe?
Sist redigert av My : 13-03-25 kl 09:50.
|