Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-25, 14:25   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste vegetaroppskrift

Denne syns jeg er veldig god; fra NYT cooking:

2large leeks (about 1 pound), roots and wrinkled tops trimmed, stalks halved lengthwise, white and green parts thinly sliced
Extra-virgin olive oil
Salt and pepper
2garlic cloves, thinly sliced
2fresh thyme sprigs
4eggs
2(14-ounce) cans white beans, such as cannellini or butter beans, drained
Handful tarragon or parsley leaves, roughly chopped, to serve
Toasted bread (optional), for serving
FOR THE MISO VINAIGRETTE

4teaspoons white miso paste
1teaspoon Dijon mustard
1garlic clove, grated
2teaspoons red-wine vinegar
2tablespoons extra-virgin olive oil

Vask purren godt, men ikke tørk dem av. Varm 2 ss olivenolje og stek purren med salt og pepper til den slipper vannet og begynner å sette seg fast. Tilsett hvitløk og timian, skru ned varmen til lavt og sett på lokk i 20 min. Bløtkok egg. Lag vinaigretten. Sjekk purren, den skal bli "silky smooth og jammy". Ta ut timianen, tilsett de hvite bønnene og ta av plata. Tilsett 3/4 av urtene og miks inn vinaigretten. Legg opp med halve egg og strø resten av urtene over. Kan serveres med brød. Jeg har også tilsatt ekstra ruccola, for jeg er så glad i ruccula. Om man syns det metter lite, så kan man servere med stekt halloumi også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat