Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-25, 08:27   #40
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettvint selskapsmiddag til 9

Jeg har altså hevet meg over stroganoffen til Gladkokken og forberedte den igår. Altså, jeg har noen spørsmål, til den som måtte føle seg kallet og kunnskapsrik rundt dette. Jeg vil først bemerke at jeg føler jeg har dårlig kontroll på kjøtt, det var nemlig mannen som pleide fikse sånt. Jeg gjør sikkert det meste feil rundt kjøtt i gryte.

- Blandingen med rømme, bacon, løk etc ser helt amazing ut. Den står i kjøleskapet og jeg har prøvesmakt.
- En stor gryte med kjøtt som kokte i kalvekraft har jeg anbragt på verandaen. Det er minusgrader her, så jeg antar det må gå bra. Jeg kjølte ned gryta først i kaldt vannbad, et råd jeg fant på nett. Det var biter av høyrygg, og det kokte ca 2,5 timer igår.

Jeg føler liksom at kjøttet smaker litt tørt. Googlet litt og fant ut at jeg kanskje hadde kokt det for hardt slik at væsken ble "sugd ut" av kjøttet? Ja, det er vel uansett litt sent å angre på nå. Det kan jo også bare være at kjøttet er sånn. Kan det være en ide å koke gryta litt lenger i ettermiddag? Er det kanskje uansett en ide, sånn før jeg tilsetter rømmeblandingen?

Er det en fordel at den putrer en stund etter at rømmeblandingen er tatt oppi?

Og stemmer det at den kjøtt i kalvekraft-blandingen foreløpig ikke har en veldig spenstig smak?

Sist men ikke minst: I min søking etter nedkjøling og lagring av store gryter, kom jeg over mulighet for at maten kunne bli sur. Nå har jeg seriøst aldri vært utfor det før, men nå begynte jeg lure på om det er veldig sannsynlig at det skjer?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat