Sv: Gruffetråd #20
Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.
Men har nå erfart gjennom dere og media at det faktisk er behov for ekstra varsel når det kommer snø. Og da er vi på vei mot amerikanske tilstander om 10-15 cm skaper store trafikale problemer. Jeg sier ikke at vi er der men på vei mot.
Jeg tenker det er litt upraktisk at i vinterlandet Norge har vi kollektivtransport som kneler så fort mot noe som kan komme temmelig ofte i løpet av en vinter.
Jeg vet ikke om det har så mye med amerikanske tilstander å gjøre. Jeg vil tro at det spiller inn at i Oslo er folketallet økt med 60 % siden 90-tallet, altså en mye mer tettbefolket by og det som følger med av flere biler på veiene, flere busser osv. Befolkningsveksten i Stor-Oslo er sikkert minst like stor. Og så har jo tidene forandret seg, vi får mer tilgang på informasjon. Og da er jo et varslingssystem for «vær som kan påvirke hverdagen din» ikke akkurat en groundbreaking nyinnføring. Det har ingenting med hysteri eller idioti å gjøre. Jeg synes i grunn det er en praktisk innretning for å få hjulene i samfunnet til å gli litt lettere. Og forundres stort over at det oppleves som provoserende eller idiotisk for mange.
|