Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-25, 10:44   #13
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal vi snakke om sykelønnsordningen?

Jeg har ikke sett noen som klarer å begrunne at en karensdag skal få ned sykefraværet. Det forutsetter jo at folk i stor grad tar egenmelding når de egentlig er friske - og at det er et større problem enn at andre vil gå syke på jobb (og smitte videre) fordi de ikke har råd til å være hjemme.

Generelt har jeg mer tro på forebygging enn "straff" og konsekvenser, så jeg vil heller ha bedre forhold for folk i tunge yrker (f.eks. turnusordningen som var nevnt over) enn kutt i sykelønnsordningen.

Også er det jo et mål om at flest mulig skal være i arbeid. Da blir det høyere sykefravær enn om kvinner var hjemmeværende og alle kronisk syke ble 100% uføre (eller sagt opp etter et års sykefravær).

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat