Sv: Vil vi ha hund igjen?
Jeg har tre og skal ha ny valp i løpet av våren/forsommeren hvis jeg finner en oppdretter med riktig kull. Jeg har en labrador på snart 13, en labrador på snart 11 (med et helseproblem som gjør at han ikke blir stort eldre) og en tibetansk terrier på 7,5 år. Det blir ny labrador, trolig en brun eller gul tispevalp, men jeg er kresen både på oppdretter og valp, så jeg har leita en stund uten å finne det jeg vil ha.
Jeg kan ikke se for meg et liv uten minst en hund, aller helst flere. Jeg elsker å se flokken, samhørigheten og gleden de tre har av hverandre og har nok kommet fram til at jeg alltid skal ha minimum to stk. Hundene, iallfall de jeg har nå, trives i flokk og jeg liker å se nettopp flokken. Det hjelper kanskje litt på den dårlige samvittigheten over å la de være alene hjemme også, men bare litt. Hunder vil helst være der menneskeflokken er og det blir aldri helt ok å la de være hjemme alene lenge selv om de er flere og har selskap av hverandre. Jeg har aldri med hundene på jobb, men jeg jobber fleksibelt og veldig nær der jeg bor, så de er ikke alene mer enn jeg synes er greit.
|