Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-24, 15:02   #50
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: [SpinOff] Retro-mat

Stekt blodpudding med sirup var en av favorittrettene mine som barn, men det har jeg ikke laget (eller hatt lyst på) etter at jeg flyttet hjemmefra. Vi hadde ikke så ofte norsk husmannskost hjemme fordi Mamma er fransk og hun laget oftere middag enn Pappa gjorde, så flere av rettene dere nevner i tråden er mat jeg bare har hørt om og aldri spist. Torsk med grønnsaker og aïoli (vanlig fredagsmiddag i Provence) er derimot fremdeles en favoritt, og noe også mine barn liker veldig godt (selv den superkresne).
Mine norske besteforeldre skulle en gang imponere Mamma ved å lage en gryterett med hvitløk i. Bestemor brukte et halvt hvitløksfedd i en stor gryterett til mange mennesker og under middagen satt både hun og Bestefar og uffet og akket seg over den voldsomme hvitløkssmaken.

Vi hadde risengrynsgrøt (kokt med rosiner i Jeg likte det da, nå grøsser jeg bare av tanken.) hver lørdag, noe som gjorde at jeg ble lei for livet. Nå i voksen alder spiser jeg det bare én gang i året, på lille julaften (og da er det godt).