Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-24, 13:03   #41
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [SpinOff] Retro-mat

Her var det mye jeg hadde glemt! Min mor er veldig god på mange måter, bare ikke på kjøknet .

Jeg var "livredd" hver gang det stod fisk på bordet, bortsett fra fiskepinner, for fisken vi spiste innholdt mengder med bein og det lider jeg av den dag i dag. Får jeg fiskebein i munnen, da er jeg forsynt. Og all fersk fisk (ser jeg nå i voksen alder), var sprengkokt så den lå som dissende lim på tallerknen med kokte gulrøtter vedsiden av. Spekesild husker jeg også som mareritt med alle de småsmå beina. Bestefar tygde i seg bein så det knaste

Seibiff med fløtesaus og løk, det var godt. Men det tror jeg kom i sånne fryste blokker.

Spaghetti Capri har jeg aldri smakt, men jeg har fått servert min andel Joikaboller, det har jeg ikke spist siden jeg flyttet hjemmefra.

Foliekylling med salt chips til var lørdagskos ja! Heller ikke kjøpt som voksen.

Vi hadde mye poteter, besteforeldre fra innlandet med egen dyrking av poteter. Mamma lagde en form for potetstappe, men hun skulle nok ha tatt ett ekstra kurs hos bestemor. Bestemor sin mat smakte veldig mye bedre enn mamma sin... Men bestemor var av "husmor" generasjonen, mens mamma var av den nye generasjonen med yrkeskvinner, så hun brukte ikke mye tid på kjøknet.