Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-24, 09:38   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SpinOff] Retro-mat

Det er veldig mange ting jeg fikk servert som barn, som mine barn aldri har fått. Jeg vokste jo delvis opp hos bestemoren min, så jeg fikk servert mat fra generasjonen som "hadde opplevd krigen".

Jeg husker lungemos som et herremåltid. Lungemosen smakte godt, og den eneste grønnsaken som fulgte med var sylta rødbeter. Det var jo knallgodt med kokte poteter til.

Torskerogn (fra boks) og levergryte gikk også ned selv om jeg ikke akkurat elsket det. Men når det kom til blodpudding så stoppet det helt for meg. Da fikk jeg lov til å spise brødskiver isteden.

Jeg har videreført fiskeboller i hvit saus, men mine unger har aldri fått det servert i terteskjell. (Jeg fikk det når vi var hos bestemor, men ikke når vi var hos mamma.)