Sv: Navn for "mannearbeid"
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Men hva slags definisjoner man trenger, kommer jo an på hva man skal med dem. Og der vet jeg ikke hva du har behov for.
Ja, her var det mest at jeg har en del arbeidsoppgaver som jeg skal snakke med noen om - og så oppdaget jeg da jeg skulle si noe at jeg hadde bare dette gammeldagse ordet: "mannfolkarbeid". Klarte å overraske meg selv der, gitt!
Og etter det begynte jeg å tenke på hvordan man kategoriserer og snakker om arbeid som man gjør privat Jeg bruker selv ordene: Husarbeid og økonomi. Så jeg har tenkt på hva jeg vil definere som husarbeid. Og hvis jeg snakker om noen om en konkret oppgave så sier jeg selvfølgelig "ta opp låsen i vasken fordi den er tett" (det er vel ingen som sier de gjør husarbeid mens de legger sammen klær heller? De fleste er vel helt konkrete når de snakker om spesifikke ting? Hvis folk spør hva jeg skal ha på meg på julebordet, så svarer jeg: "Blir nok en langermet kjole". Jeg svarer ikke klær )