Jeg var usikker på om jeg skulle skrive dette i gruffetråden eller her, men fant ut at det tross alt var mest gledelig selv om det var mye gruff på veien dit. I går kom mannen hjem fra speidertur og fortalte at han hadde mistet bilnøklene. Så noen hadde kjørt ham hjem så han fikk hentet mine og kjørte ham tilbake så han kunne kjøre bilen hjem. Han tok to timer avspasering i morges for å dra tilbake og lete i og rundt speiderhytta og på parkeringsplassen, ingen nøkkel. Nå nettopp gikk jeg forbi sekken i gangen og tenker at jeg skulle ta en titt gjennom den, bare sånn for sikkerhets skyld og selv om jeg visste han hadde lett der allerede og til og med testet om bilen ville starte med sekken i bilen (nøkkelen trenger bare være i bilen for å starte den), noe den ikke gjorde. Og hva tror dere jeg finner? Jo, nøkkelen. Så jeg veksler mellom å fordi han er så dårlig til å lete og fordi det ble så mye styr pga den nøkkelen og å fordi vi slipper å betale 2000 kr for en ny. Jeg synes jeg fortjener tidenes julegave nå.