Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-24, 14:44   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er norskprodusert mat viktig?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Nei. Det ble fart i denne tråden når Tjorven brakte inn nyanser og perspektiver.

Jeg tror ikke skarp retorikk om matmangel vekker folk. Jeg tror heller det gjør at folk lar være å engasjere seg. Det blir for langt unna den virkeligheten folk flest står i.

I aktivisme og lobbyisme er jobben å argumentere for at din sak er viktigere enn alt annet. Hvis man ønsker å påvirke hvordan folk stemmer, derimot, så må man bruke en retorikk som har litt mer balanse og helhet. Og som gir gjenkjennelse og tar på alvor kompleksiteten i den verdenen velgerne lever i.

Ja, det er viktig. Når alle i Senterpartiet gjør et poeng ut av alt kjøttet de velter seg i, så tenker jeg at dette gidder jeg ikke høre på. Og får enorm sympati med alle grønnsaks- frukt- og kornbøndene her i landet som landbrukspartiet tydeligvis ikke bryr seg med.

Nyanser er tingen, ikke "håhåhå, så tøff jeg er-retorikk og alle dere byfolka med veggisen og latten skjønner jo ikkenoe" er så ferdig.

Jeg irriterer meg grenseløst over at Kiwi selger plommer fra Nederland i noe som må ha vært tidenes plommehøst i Norge, og tenker at vi trenger større fokus på dagligvarepolitikk, for det er jo der mye av problemet ligger.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat