Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-24, 13:23   #29
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er norskprodusert mat viktig?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Uten mat er alle disse irrelevante. Rett og slett.
Uten mat har vi ingen bemanningskrise. Uten mat trenger vi ingen helsepolitikk eller infrastruktur.
Og det er her jeg faller litt av lasset. For sikkerhet for nok mat er så til de grader grunnleggende for alt. Og det er kanskje også derfor det kommer litt i bakleksa? Det er en selvfølge? Eller konsekvensene er så store at det ikke går an å ta inn over seg?
Jeg vet ikke helt, men jeg vet at Norge har fått sterk kritikk av Riksrevisjonen nettopp for de manglende systemene rundt matberedskapen. Det er ingen plan eller noe sikkerhetsnett. Og man trenger ikke store, katastrofale kriser for å skape farlige situasjoner. Det er nok med litt mer ekstremvær i Europa som rammer viktig infrastruktur, litt panikk-hamstring og vips har vi en svært spent situasjon.
Men dette er jo ikke ting folk flest hverken kan eller skal fikse, dette er politikk. Men folk får jo den politikken de stemmer fram. Og den politikken formes av folk.

Kritikkverdig, ikke sterkt kritikkverdig.

https://www.riksrevisjonen.no/rappor...dbruksomradet/

Og ikke "ingen plan", men ikke god nok plan.

https://kommunikasjon.ntb.no/pressem...846918&lang=no

Jeg er ikke uenig i at beredskap bør økes, at matjord ikke bør bygges ned og så videre. Det er dog ikke så interessant å diskutere svart/hvitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat