Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-24, 08:28   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en fest?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg lurte ikke spesifikt på hva alkoholen kom til å koste. Jeg lurte på hva mat og lokaler kostet også. Og alt annet som lager en fest. Det falt meg ikke inn at dette skulle bli en alkoholtråd. Alkohol er enklest å finne prisen på i og med at den faktisk må kjøpes til en fast pris i én butikk.

Er jeg litt dum nå, eller var det bare meg dette var åpenbart for? Var det rart at jeg spurte? Føler meg iallfall litt dum nå.

Jeg synes ikke det er noen grunn til å føle seg dum altså. På noen måte. Men når jeg tidligere har vært med på å diskutere pris på fest med folk, er det stort sett fordi folk lurer på hvor mye alkohol man skal regne med at går med. Derfor tok jeg det for gitt at det var det du lurte mest på så det var det JEG begynte å tenke på for å kunne anslå en pris. Jeg tror jo ikke alle tenker som meg, men sikkert noen.

(For å illustrere mitt poeng. Jeg tror vi brukte rundt 7000 på en 50-årsdag ifjor. Da hadde vi velkomstdrink, mat (noe vi lagde selv, noe kjøpt) og vi hadde vårt eget partytelt. Dersom vi skulle kjøpt inn alkohol til alle hele kvelden, vil jeg tippe vi måtte minst doblet summen. Derfor blir sånt ganske avgjørende for meg. Ikke med det sagt at alt ville blitt drukket, eller at alle drikker, men ift dimensjoneringen av innkjøpet).

Alt annet har selvsagt også en pris, men noe mindre drivende, er min erfaring. Minus lokalene da, det er veldig avgjørende, men der tror jeg prisene er ekstremt variable rundtom i landet og etter hva som er tilgjengelig.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat