Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-24, 23:00   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en fest?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det jeg tenker er at det er helt umulig å svare på hvor mye en fest av denne typen koster når man skal spandere all alkohol på gjestene. Og jeg antar jo det dr derfor det kommer opp? Alt annet vil man jo lett kunne regne på. Jeg har venner som har veldig ulikt alkoholkonsum for å si det sånn, og om jeg ser for meg 30 av den ene typen eller 30 av den andre, kan det sikkert skille svært mange tusen på å spandere en fest på den ene typen og på den andre.

Jeg kan ikke skjønne at det er vanskelig i det hele tatt. Jeg baserer ikke innkjøpet av vin på hva jeg tror hver enkelt gjest vil drikke basert på hvilke vaner de har. Jeg baserer ikke innkjøp av drikke på at alle skal få i bøtter og spann, så de kan rave hjem, hvis de ønsker. Jeg kjøper en mengde jeg tenker vil være nok (og det var blant annet her dere kom inn i bildet), og det får da jaggu holde. Å «spandere» drikke på gjester kan ta umulig koste mer enn å «spandere» maten de skal spise, og hvis Ronny, som alltid blir full, ikke synes han får nok, så får han bare synes det.

Jeg inviterer og betaler. Jeg bestemmer mengden mat og jeg bestemmer mengden drikke.

Jeg har venner som kjører på fest, venner som må drikke alhoholfritt av andre grunner og venner som er vinkjennere. Jeg tipper folk skal klare å kose seg, og jeg ser ærlig talt på dette som et ikke-problem. Om Kari går hjem og forteller at «jeg fikk ikkr nok å drikke», så får hun gjøre det.

Jeg har aldri, noensinne, sett noen kommentere utvalget (eller mengden) av drikke som serveres i en bursdag.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat