Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-24, 08:08   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Om det er uvanlig at begge foreldre utøver vold, så tror jeg ikke det er uvanlig at den ene parten ser volden skje uten å gripe inn, glatter over og later som ingenting. Og det selv om ikke vedkommende selv er utsatt for vold eller trusler om vold.

Det er ikke uvanlig, nei. Og enten det er bevisst eller ubevisst, så kondisjoneres man til å oppleve det som normalt. Og så bagatelliserer man og lurer seg selv: «Det er ikke ille, det skjer ikke ofte, det har vært bedre denne uka», osv osv. Og plutselig har det gått 36 år. Det går an å forstå at det skjer, selv om det ikke er greit. Men å ikke støtte barna når de står frem, det er mye verre å forstå.

Og jeg tror også hun lar seg sjarmere av de fleste sidene av ham. As one does. Min mann gir meg ikke roser på bryllupsdagen. Men han ville aldri lagt hånd på meg eller ungene. Jeg er mest på sistnevnte.