Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow
Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.
Neppe DV, men MM kunne være en risiko som Kronprinsesse, tenker jeg. Hun har møtt og kommer å møte mange personer med makt. Om hun hadde vært i en situasjon der hun skulle ha trengt penger (f.eks. til dop) skulle jeg kunne tenke meg at det kunne utgjøre en relativt stor sikkerhetsrisiko.
Enig med deg at det er en situasjon der vi ikke skal havne, da bør vi ikke ha noen kongefamilie i stedet. Men, jeg husker at jeg selv tenkte, når Håkons relasjon med MM ble kjent at den relasjonen burde han ha stoppet med en gang før det ble noe seriøst, med tanke på hennes utagerende festing. Nå har det heldigvis gått bra med MM.
Det ble jo gjort en sikkerhetsvurdering. Det ble jo konkludert med at hun ikke ville utgjøre noen trussel (antar jeg, de ble i alle fall gift), og det viste seg jo i etterkant at det stemte, så politiet gjorde en riktig vurdering. Hadde de konkludert med at hun kunne utgjøre en fare for kongehuset, slik at hun ikke kunne få lov til å bli kronprinsesse, så hadde jo konklusjonen vært feil. Så nei, MM kunne ikke være en risiko. Viste det seg.