Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-24, 08:28   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grille kalkun?

Hel kylling kan vel grilles, tredd på en ølboks også har jeg da vel sett på internett.

Tror det er enklere å dele opp i lår og bryst. Marinade kan jeg ikke komme med forslag til for slikt driver jeg somregel ikke med. Jeg har på olje og krydder før jeg griller jeg. Vet at marinade anbefales for mørt kjøtt, med noe syre og greier.

Kalkun er jo veldig godt i seg selv, når vi steker den i ovnen bruker vi vel bare salt og paprika, sikkert pepper.

Men det bør i alle fall helt fint la seg gjøre å grille det. Marinering kanskje over natten så slakting senest dagen før, men de kan vel ligge i kjøleskap er par dager ? Så fersk kjøtt har jeg ikke erfaring med, men det vi kjøper er jo ikke dagsferskt.