Sv: Gruffetråd #18
Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.
Jeg gruffer BIG TIMNE over både kollektivtrafikken og den hersens køen om morgenen. Vi bor i Asker, og kollektivfeltet er TOMT de første 20 minuttene av køen, fordi ingen rutegående busser kjører der. Fra Holmen og til Sandvika er det to ruter, og fra Sanvika er det vel to ruter til som kommer ut på e18, tror jeg.
Jeg gir Beng i HVEM som kjører i kollektivfeltet, men noen må gjøre det. Biler med 2+ personer? Nyttetrafikk? Eksosverstingene? Hver 3. bil?
I går, søndag brukte vi 58 minutter til familiebursdag det tar 20 minutter å kjøre til uten kø. (Det tar 1 time og 20 minutter med kollektivt, sier ruter - inkludert 25 minutters gange.)
Køene står fra tidlig tidlig til langt ut på dagen, hele ettermiddagen til rundt 1800. Og mesteparten av disse bilene skal IKKE til ring 1, så dette fremstår som meningsløst, provoserende og ganske respektløst for folks tid.

Har akkurat kjørt fra Asker til Fornebu. I teorien utenfor rushtid, men nå er det jo alltid rush. Brukte vel 20 min ekstra, og telte antall busser. Det var fire. En vy express, resten turbusser. Tipper rutebussene sto fast på sideveiene. Det er altså så idiotisk.
|