Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-24, 18:10   #6
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Grønn kraft - noen som skjønner noe?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Å bygge kjernekraftanlegg tar svært mange år. Selve byggingen er ikke spesielt miljøvennlig, og så er det også problematikken rundt det å lagre avfall.

Jeg hørte Sunniva Rose i en podcast en gang og mener hun sa at det med avfall ikke er noe problem egentlig, fordi vi i Norge har noen forskningsreaktorer som produserer avfall som vi håndterer og deponerer i dag. Avfallet har svært lavt volum så det blir ikke fullt med det første. Avfall har vi derfor mulighet til å håndtere allerede.

Jeg har trua på kjernekraft. De der små modulære kraftverkene feks som tar lang tid å bygge ja, men de bruker lite areal og kan bygges nært der strømmen skal brukes, dermed unngår vi så mye tap av strøm som vi gjør når kraften skal fraktes langt fra der den produseres (og som vi strømkunder altså betaler for. Det er koko).
Og så må vi begynne å tenke på hva strømmen faktisk skal gå til. Skal vi virkelig bygge ned natur og plage folk og dyr med støy og blinkende lys for tik tok??!!! :skingrestemme:

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat