Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-24, 21:53   #2
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.261
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har begynt å høre på platene til Kari Bremnes, fra begynnelsen. Og herregud!

Jeg har alltid elsket henne, sangene hennes er bakgrunnslyd for så mye i livet mitt, men det er så lenge siden jeg har hørt på hele plater, det er så lett å bare strømme en og en låt. Men å høre hele album!

Berg og Båre! Der kor berg og båre brytes vil det alltid tære, på den skjøre, smale stripa, mella flo og fjære...

Jeg har cursh-et (eh - hvis man kan kalle det det) på alle de tre Bremnes-musikerne i årevis. Men Kari er den beste. Akkurat Berg og Båre er et fantastisk eksempel på hvordan melodien så fullstendig underbygger teksten. Jeg kan nærmest kjenne bølgene ("båra") slår for hver bokstav i teksten:

Der Kor Berg og Båre Brytes

Nyyydelig.

Jeg er også veldig glad i Svarta Bjørn-albumet, selv om bakgrunnshistorien er tung og trist.

Nå ble jeg sittende og høre Kari Bremnes-sanger.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat