Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-24, 15:14   #6
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad og silketørkler

I "gamle dager" brukte man heller ikke hva som helst til de designede bunadene som ble lansert av Husfliden på 1920- 1930-tallet (som gjelder ganske mange). Men til folkedrakter som har utviklet seg gjennom bruk og tradisjon over lengre tid så er det mer sant. Så det kommer litt an på hva slags bunader det er snakk om. Noen bunader har jo egne sjal som hører til, som f.eks Nordlandsbunad, og da synes jeg det blir litt rart med halstørkle i tillegg eller i stedet for. Jeg har silketørkle som jeg bruker til min ene bunad (svært tradisjonsbasert med mange variasjonsmuligheter), men ikke på den andre (designet av en navngitt person på 20-tallet, på svært begrenset historisk grunnlag, og med en helt spesifikk utforming uten mange valmuligheter).

Når det er sagt så er det ingenting som er forbudt, man velger jo selv. Og som du sier Bloppy, et tørkle inni kragen gjør jo veldig lite utav seg, og det skal mye til for at det blir helt kræsj.

Sist redigert av My : 12-05-24 kl 19:31.
My er ikke aktiv   Svar med sitat