Tråd: Ibelin
Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-24, 09:33   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.739
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ibelin

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg tenkte på det også men er ikke overrasket. Mange opplever spill verden som noe negativt. Det er voksne menn som føler skam over å spille, og gjør der i skjul for foreldrene både i tenårene og oppover i alder. Spillkulturen har ikke vært legitimt. Når folk er veldig interessert i spill og spillekultur blir det ofte sett på som negativt og at de isolerer seg. Når noen har samme hyperfokus på fotball er det sunt og de blir heiet frem.

Grunnleggeren av https://spillkultur.no/ er utrolig flink til å fortelle om dette til foreldre og andre på en måte som skiller mellom spill avhengighet og interesse for spill. Og hvordan dette faktisk er inkluderende og tilgjengelig for mange.

Jeg har folk i mitt nettverk med unger hvor både far og unger er så inni granskauen hyperfokusert på fotball og trening at.... vel, hadde det vært gamin hadde trolig noen ringt barnevernet. Men fordi de er fotball, så er det visst greit.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat