Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-24, 12:49   #579
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.692
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg sliter ed kapasiteten. At timene i døgnet går opp og ikke minst energien.

Beregninger på jobb tilsier at jeg har en del ledig kapasitet pga noen oppgaver som falt bort, og det stemte i alle fall i april. Noe av det gikk bort i en feriedag, noe syke unger og diverse annet, og noen ad hoc vikaroppdrag for kollega med fullere arbeidsliste, så var jo det greit, og nå får jeg altså noen ekstra faste oppgaver. Men mai er jo i praksis 80% stilling pga en rød dag i uka.

I tillegg tappes jeg for energi på hjemmebane, av for mange felt å følge opp for ungene, og merker at det glipper her og er. Sleng på at det først i dag endelig klikka i hodet mitt at denne jentungen som er "syk" hver morgen, ikke tror på febertermometeret som viser at hun ikke har feber, hun føler seg jo DÅRLIG må jeg jo skjønne. Hun har jo snakket om noe utestengelse fra lek i frimuttene, og vi tok det med lærer og trodde det ar over, men en kjapp prat i morges bekreftet at de er det ikke. Hun kommer til å være "syk" hver morgen på skoledagene, og maksi frisk hver morgen på fridagene. Det har hun nemlig i økende grad vært nå siden før påske.
Så 1) dårlig samvittighet for å ikke ha lagt sammen 1 +1 før nå og 2) krevende runde inkl samtale med lærer før skolestart i dag for å få jenta på skolen. Fikk henne på skolen med et nødskrik og landa på kontorstolen 5 min før et møte og så har dagen gått slag i slag. Ingen telefon om å komme og hente henne, men en matt mamma.
(8 åringen selv mener det SELVSAGT ikke har med friminuttene å gjøre, da hadde hun skjønt det selv, hun er SYK, må skjønne. Men objektivt set er hun ikke syk, og jeg har sendt hennes bror på skolen med "mandagssyke" som var mobbe-utløst i årevis, så jeg burde kjenne lusa på gangen. Men det var særlig hver mandag. Hun er syk hver dag hun. Sykere i dag enn i går, må vite.

I morgen skal vi kose oss hjemme hun og jeg. Da er hun nok frisk.

Men jeg.... føler mest for å lukke kontordøra, krabbe under pulten og trekke over meg et pledd.
Men jeg skal bare altså ta et par ekstra kunder nå fra mai av, i en mnd med reelt sett 80% arbeidsdager. Og alle mine har rapport pr apri. Noen har pr måned, noen annenhver og noen pr tertial, men alle er pr april. Altså i mai. Den førte nå på fredag.

Jeg henger nesten ikke sammen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat