Vis enkelt innlegg
Gammel 24-04-24, 14:16   #9
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serie å se etter Anne med E

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, den er trist, men også veldig fin, og ikke nedbrytende, liksom. Og jeg husker ikke godt nok hva slags ting som er triste, eller hvor tydelig det vil være for en niåring at det er trist. Fint at du husker den bedre. (Jeg synes Anne with an E – hvis det er den fra 2017 det er snakk om? - var tidvis ganske brutalrealistisk også.)

Joda, jeg gråt sikkert litt under Anne også (hvis det er noe mål ), men det er på en måte lettere å distansere seg fra de tøffe forholdene fordi det var en annen tid. Og det kan godt hende at det som var hjerteskjærende med Florida Project (omsorgssvikt, omsorgsovertakelse og prostitusjon, for eksempel) vil gå litt over hodet på niåringen, men det blir jo beskrevet ganske eksplisitt hvordan det påvirker barnet i filmen.

Men det høres i grunnen ut som jeg hadde en litt annen filmopplevelse enn deg. Jeg satt igjen med mye håpløshet for en (på den tiden) ganske ny underklasse i USA, og selv om det til dels var vakkert og håpefullt fremstilt (litt som i American Honey, hvis du har sett den), så ligger alvoret blytungt over det hele, opplevde jeg. Så jo, litt nedbrytende, egentlig.