Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-24, 14:44   #34
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.697
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Men får dere så mange, da? Det er ikke vanlig at det ryr inn så mange for en elev uten spesielle greier. Jeg har 25 kontaktelever, og bare to av dem har fått mer enn to varsel dette skoleåret. De fleste er på skolen eller dokumenterer fraværet sitt, og møter på prøver/vurderinger til oppsatt tid.

Ja, han har jo vært på skolen stort sett, og dokumentert fraværet de gangene han har vært syk, møtt til prøver og levert det som skal leveres, så jeg synes også dette var voldsomt (det var ingen av varslene som gjaldt fraværsgrense heller da). Vi har jo ikke fått slike før.

Litt mange vurderinger samme uke ja, det var både matte- og tyskprøve. Det andre var vel innleveringer eller presentasjoner som de skulle ha den uka han var borte. Det var tydeligvis en god del andre som hadde fått utsatt frist også, særlig på den tyskprøva. Det er derfor jeg synes det var litt rart å skrive brev om manglende vurderingsgrunnlag, det var allerede ordnet med dato for dem som ikke hadde hatt prøven (det stod til og med i brevet). Det er ikke slik at han har gått glipp av en masse andre vurderinger heller, så det virket som bare ren rutine ved uteblivelse eller ikke innlevert innen fristen, uavhengig av antall ganger det har skjedd, og hvorvidt de har et reelt vurderingsgrunnlag eller ikke.

Enten er det et nytt fenomen av i år, eller så er det store forskjeller fra skole til skole, for jeg fikk aldri sånne brev fra storesøstra sin skole, selv om det var tilfeller av at hun var syk på prøve eller ikke leverte innen fristen i løpet av de to første årene (fylte 18 i sommerferien etter VG2). Hun bare avtalte ny dato med lærer, uten videre drama og foreldreinvolvering. Men hun sier at også hun har fått slike i år.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-03-24 kl 15:10.
My er ikke aktiv   Svar med sitat