Kan jeg få gruffe litt over mannen min? I går kom skattemeldingen. Jeg er økonom og regnet på dette i høst. Jeg får tilbakebetalt et par tusen. Jeg regnet for mannen min også, og kommenterte at han burde gjøre noen tiltak og betale inn noe mer skatt de siste månedene før nyttår. Det gjorde han ikke. Nå har han fått en ganske durabelig baksmell som han sukker og stønner over. Nøyaktig det samme skjedde i fjor. Nå vil han at vi skal legge hele rentekostnaden over på han slik at begge må betale litt baksmell. Men der kjenner jeg at det stritter imot, for hadde han hørt på meg, så ville dette ikke skjedd. Og når vi først starter diskusjonen, så kjører vi oss inn i et hjørne hvor han synes jeg er den sidrumpa økonomen og jeg blir illsint over at han nekter å anerkjenne at det faktisk er ting jeg kan (og som han burde ta til seg når jeg snakker om det). Det er vel egentlig det jeg synes at er verst ... at det skal jubles over at han kan så mye datagreier, men alle mine "lure tips" om økonomi skal ignoreres.