Sv: Gruffetråd #17
Opprinnelig lagt inn av jolie, her.
Jeg er så lei meg. Føler virkelig at jeg ikke mestrer livet akkurat nå. Minsten er inne i en vilt rigid periode, og det er som å snakke med en vegg. Vi kan ha gode samtaler og være kjempeenige om veien videre, men alt det er borte når han er opptatt med noe (fx gaming) eller når han er trøtt/sover. Mener at han skal få sove altså, men jeg ønsker meg en lagspillermentalitet fra ham (som er autist og ikke kan forholde seg til andre mennesker - jeg ser ironien) for å snu på dårlige søvnvaner. Skole, timer hos bup/lege/tannlege er tross alt ikke på natta.
Pluss på litt rusk i maskineriet fra eldste også (det går mye bedre, men er ikke akkurat smooth sailing) så er det en sammenblanding som til tider blir helt umulig å håndtere.
Jeg sover dårlig i tillegg til at jeg kommer meg altfor seint i seng (kanskje er det en diskusjon, kanskje er det en god samtale, kanskje må jeg fikse mat til noen), har ofte mye stress i kroppen så jeg får aldri hvilt, gjort ferdig - eller sovna, da. Og det gjør meg til en ekstremt ustabil kollega. Jeg har 40% pleiepenger fordelt på alle dager i uka. Jeg vil så gjerne jobbe 60! Men ofte får jeg ikke til det, og jeg har så dårlig samvittghet oppå alt.
Det er dritt å stå i det - og jeg får masse sympati og forståelse og tilrettelegging. Men det føles også så smått: «ja, han er litt rigid» liksom. Samtidig føles det jo som om jeg står og drar i en diger magnet hele dagen. Den flytter seg kanskje en cm, men spretter tilbake hveeeeer kveld. Og den utmattelsen det medfører i kropp og hode er helt umulig å beskrive. Og å komme med sammenligninger om å stå og dra i magneter føles helt latterlig overdrivende. Også er det ungen min! Jeg burde da vel takle dette?!!
Ha, som man takler ting bare fordi det er eget avkom. Nope, det er da det er vanskelig å takle ting, for da har vi tross alt koblet på følelser. Jeg kan stå i så mye dritt på jobb, takler det fint. Når ungen min gjør sin greie takler jeg det dritdårlig. Men det er jo fordi jeg har skrudd på andre deler av hjernen.