Sv: Gruffetråd #17
Opprinnelig lagt inn av liefje, her.
Hvis man har kommet seg til flyplassen kl 07:30 har man stått opp sykt tidlig og føler det sannsynligvis som lunsjtid når man tar seg et glass. Hehe. Er man på vei til en etterlengtet ferie kan jeg også forstå begeistringen. Jeg hadde bare satt meg et annet sted og latt dem nyte feriefølelsen.Men såklart; Fyll og direkte bråk som går ut over andre, er feil uansett hvor og når. Jeg forstår det bare littegrann bedre i denne sammenhengen.
De hadde neppe stått opp noe tidligere enn meg. Jeg var jo også der, og hadde også stått opp sykt tidlig (nærmere bestemt 05:15).
Det var ikke aktuelt å gå og sette meg et annet sted, for de var ikke spesielt plagsomme, bare høylydte, og det var selvsagt aldri noe tema å verken la dem, eller ikke la dem, nyte feriefølelsen. Hvorfor skulle jeg hindre dem i det? Jeg bare observerte, og undret meg som sagt. Fordi det er et nokså gåtefullt konsept for meg, men jeg tror det må være eksempel på temmelig typisk norsk (evt skandinavisk) alkoholkultur, det var derfor jeg nevnte det. Vi drikker fordi vi kan, og mest mulig på kortest mulig tid.
Hvor etterlengtet ferien er har ingenting med saken å gjøre for meg, når det gjelder partystemning og alkoholinntak tidlig på morgenen. Det har jeg aldri greid, uansett hvor begeistret jeg har vært og hvor etterlengtet ferien har vært. Senere på dagen, ja, men før kl 08 om morgenen? Da ville jeg jo bare kollapset lenge før dagen var omme (så egentlig er jeg litt imponert også). Det samme gjelder champagnefrokost og cava-søndag og den slags. Alkohol til frokost har jeg aldri forstått meg på i seg selv, langt mindre så store mengder alkohol, at man er synlig beruset før kl 12.
Men dem om det, jeg liker kaffe. 
Sist redigert av My : 11-03-24 kl 12:11.
|