Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Hvis det stemmer at det har stått i den offisielle biografien om Erna på regjeringen.no at Finnes var siviløkonom, så syns jeg faktisk det er ganske big deal. Og det kan jo se ut til å være noe i, siden siden ble oppdatert 29. januar, og resten av familien er oppgitt med titler. Nei, hun har ikke skrevet den selv, men ingen skal fortelle meg at hun ikke har fått den til korrekturlesing.
https://www.regjeringen.no/no/om-reg...berg/id746813/
Om noen i et lystig vennelag legger på noen ekstra titler, så betyr det nada. Men den informasjonen som ligger ute på regjeringens sider har statsministre, også tidligere, ansvar for å sørge for er riktig. Hvilke andre "feil", skrøner og overdrivelser har "sneket seg inn" opp gjennom årene?
Når det gjelder bruk av ring, så handler det om makt. Det er en veldig enkel måte å bli tatt mer på alvor blant menn med makt, og dermed få tilgang på mer makt. Selvsagt tullete i utgangspunktet, men det sier VELDIG mye om en person at de bruker den ringen uten å ha rett på den. Jeg kjenner også, som Liefje, kvinner som har sett at ved å bruke ringen så får de faktisk en stol å sitte på ved møtebordet, heller enn å bli sendt ut for å lage kaffe. Det var ingeniører, men det er akkurat samme prinsipp.