Sv: Makta - hva synes du?
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Jeg har ikke vært så oppslukt av noen serie siden Skam.
Jeg ser episoden analogt hver søndag, og mandagen hører jeg både Aftenpodden Makta OG Seriesnakk på nrk før jeg ser episoden en gang til. Ja, ja. Jeg trenger kanskje ikke å si at jeg liker den.
Akkurat sånn gjør jeg også. Jeg bare elsker det. Særlig nerdingen etterpå. Selv om jeg synes at Aftenposddens analyser noen ganger blir for kjappe/overflatiske. :hekta:
Jeg synes den siste episoden fra Utøya var så rørende. gyllent sommerlys, glade ungdommer, Viktige Ting i Livet, monologen til Reiulf - for en skuespillerprestasjon! Og så lavmælt og fint og helt hjerteskjærende når man vet hva som skjedde i 2011.
Tenk så gøy å være skuespiller når man får et slikt manus å kose seg med. Jeg var så imponert over både Gro, Reiulf og Einar Førde denne gangen.
Og koste meg veldig med både Jens og Torbjørn - og sørlig NATO-snakket.
Jeg skal på omvisning på Utøya i september i forbindelse med jobb. Jeg skal ta med meg den gyldne, perfekte sommerdagen også ut dit - ikke bare den fæle regnværsdagen i juli 2011.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|