Sv: Gruffetråd #17
Fant ikke katten når hun skulle dra faktisk. Ehh, ja.....
Jeg hadde ikke Covid i jula, men jeg er rimelig på felgen nå.
*Nesten annenhver ag med overtid og de andre dagne hjemme med sykt barn med drøyt halv dag på hjemmekontor medfører 1)Jeg er på etterskudd i forhold til de fleste frister på jobb, for fremdriftsplanen min er lagt utfra overtid 2-3 dager i uka og normaldager de andre dagene, ikke 4 timers dager. 2)Å jobbe halve dagen når jeg er hjemme med sykt barn medfører også at det syke barnet neglisjeres deler av dagen, og at jobbing også delvis skjer utover kvelden for å kompensere, så dårlig samvittighet for å ikke være der for ungene.
Kombinasjonen drar i meg i begge ender. OG denne tiden på året ER alltid slitsom (Det gjør jo noe med overskuddet å jobbe til kl 20-21-22 2-3 dager i uken i 8-10 uker. Jeg har en mann som også jobber med regnskap så han sitter på loftet hjemme og jobber til etter jeg har lagt meg. Det tærer på oss begge. Og det tærer på familielivet, alt i skulle ha snakket om og ordnet og fikset og gjort. Jeg ser jo knapt mannen. Han drar før jeg står opp. Vi spiser middag sammen som familie de dagene jeg ikke jobber overtid, og så overtar jeg ungene mens han da jobber. til etter jeg har lagt meg. De dagene jeg jobber overtid har han ofte gått på loftet innen jeg kommer hjem.
Vi er bare i uke 4. Det skal trolig holde på slik et stykke ut i mars, tidligere var det 8 uker, men jeg tror vi snakker 10 i år. Så ikke halvveis engang.
Pust.