Tråd: Hage 2024
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-24, 16:45   #14
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hage 2024

Har gått gjennom frøsamlingen, og er mer bestemt enn noen gang på at jeg ikke skal kjøpe flere denne sesongen. Skal heller ikke utvide dyrkingsområdet, men heller fokusere på å få skikkelig stell på det som er der i år, og å klare å berge det fra hønene. Har:
-Blomsterhageområde, der også grønnkålplantene skal få bo
-Område til squash/gresskar
-25 pallekarmer til grønnsaker
-5 pallekarmer til tomater

I tillegg skal jeg ha 4 store potter inne; to til agurker og to til paprika/chili, og en del mindre til urter.

Hvitløken og blomsterløkene er ikke kommet i jorda, skal få tint opp litt rusk og rask og såjord og legge over dem, så går det sikkert bra i år også. Må også se over om det er noen av pallekarmene som kan vintersås. Utenom det er det vel bare noen få chili og paprika, pluss noen blomsterfrø som skal sås nå. Må forresten sjekke om det er noe som skal i kjøleskapet til stratifisering.


Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Orker ikke så i år. Tror jeg skal bygge om drivhuset til hønsehus. Med denne eggmangelen kan man jo tjene noen kroner.

Det er en del som kombinerer: lar hønene bo i drivhuset om vinteren, og så har de et mindre krypinn om sommeren når de kan være mer ute. Da får man gjødslet opp jorda i drivhuset, og blir kvitt mye ugress og bugs. Høner er trivelige dyr, og egg fra glade høner smaker mye bedre enn butikkegg.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat