Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-24, 14:47   #18
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.525
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filosofi (transperson som eksempel)

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

I tilfeller som dette synes jeg du har et selvstendig ansvar for å lære deg opp selv, litt avhengig av hvem denne personen er og hva slags relasjon dere har. Om det er en venn eller en nær kollega, bør du ta en del ansvar selv. Men det er jo mye man ikke kan google seg til, som for eksempel det med skifte kontra bekrefte kjønn, for man vet jo ikke hva slags spørsmål man skal stille. Og da er det helt fint å si sånn som du har gjort, det synes jeg var en fin inngang.

Jaaaa ... Jeg vet per nå ikke hvor mye jeg blir å ha med vedkommende å gjøre i fremtiden. Jeg er jo enig i at hvis noen er nær meg så er det en form for forpliktelse å "kjenne vedkommende". Det tenker jeg ikke er anderledes enn å feks vite at noen har mistet et barn (altså en livshendelse som har preget personen) NB! Jeg har ikke sagt noe som helst, dette er det jeg tenker å si (du sa det som jeg allerede hadde gjort det) Jeg hadde denne diskusjonen før jeg har truffet vedkommende "på nytt" og tror ikke jeg blir å møte hen før i slutten av neste måned.

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg vil helst unngå å være kjip mot noen ved et uhell, mest for deres del, men også for min egen. Det er både flaut og ubehagelig på andre måter å finne ut at andre har opplevd meg som rasistisk/ableist (hva er ordet for dette på norsk igjen?)/misogynist/heteronormativ, så det vil jeg helst unngå. Det går naturligvis ikke an å unngå å gjøre eller si ting som sårer eller støter andre på noe vis, noensinne, men jeg ville helst foretrekke å vite om det selv.

Jaaaa, kanskje? Jeg har faktisk aldri tenkt at det er mulig å unngå å bli misoppfattet av og til, ikke komme i situasjoner hvor jeg uttrykker meg klønet eller være i samtaler hvor jeg mangler mye "grunninformasjon". Så det oppleves som en "ny" tanke for meg at jeg kan forberede meg.

Misforstå meg riktig. Når jeg er i situasjonen så gjør jeg mitt for å være tydelig, uttrykke meg på en vennlig måte, være åpen. Det er tanken om at det er mulig å forberede seg som virker ukjent.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat