Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-24, 08:14   #20
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.527
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke om partnerdrap/voldsalamer/menn som dreper?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg lurte på det samme i dag, hvorfor så mange nå. Vi vet jo også at rus og vold øker i nedgangstider. Kan det spille inn? ?

Vil anbefale dere å følge Vibeke Ottersen på Facebook. Hun forsker på dette, og bruker FB aktivt som informasjonskanal ( https://www.facebook.com/vibekek.ottesen )

Ellers tenker jeg at dette (voldsalarmer) er et "etterslep" på at man tidligere ikke har latt politiet ta avgjøresen, men at det måtte gå gjennom rettsapperatet. Jeg tenker dette er direkte relatert til at politikerene vi har valgt inn er for sene. (legger ved lenken til artikkelen jeg siterer fra, men klarer i farten ikke å se om det er en betalingsartikken)

Opprinnelig lagt inn av sitat

Foreløpig er det kun retten som kan ilegge personer som er dømt i en straffesak, omvendt voldsalarm. Stortinget vedtok imidlertid 20. desember at det skal bli enklere for politiet å tvinge voldsutøvere til å gå med en slik alarm.

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Et spørsmål som jeg har tenkt endel på er hvordan de klarer å kapre seg nye kjærester etter at de fikk feks besøksforbud mot tidligere kjærester.

Min opplevelse er at mange som "ikke er greie" (<- ok forferdelig beskrivelse, men jeg tenker litt videre enn partnerdrap her) har mange forsvarsmekanismer som gjør at de selv er overbevist om at det er noen andre sin feil, de hadde ingen valg etc Når folk tror på det de selv sier, så lyver de ikke. De blir veldig overbevisende. Jeg har sett dette skje gang på gang (NB! i mye mindre alvorlige saker, selvsagt)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat