Vis enkelt innlegg
Gammel 22-12-23, 19:25   #306
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg ville trodd, ut fra navnene på avdelingene, at overvektige som trenger behandling for spiseforstyrrelser, skal til avdelingen for spiseforstyrrelser, mens overvektige som bare (eller «bare») skal ha behandling for overvekten, skal til den andre avdelingen. (Og at «sykelig overvekt» betyr «overvekt som det er medisinsk viktig å gjøre noe med, og som man trenger medisinsk hjelp til å gjøre noe med», og at det er derfor avdelingen heter det. Men «avdeling for behandling av overvekt» hadde jo vært et bedre navn.)

Næh, jeg tenker at det er bedre at det heter det det gjør nettopp fordi det tydeliggjør at ikke all overvekt er sykelig. At de som må ha hjelp på et sykehus er «sykelige», mener jeg er en selvfølge. Vi behandler ikke friske mennesker på sykehus.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv