Sv: Märtha Louise og media
Opprinnelig lagt inn av Input, her.
Det siste der er en fordel i mine øyne, jeg ønsker monarkiet avskaffet.
Men det er jo påfallende hvor sterkt vi har reagert mot Dureks spiritualitet kontra Märtha sin. Nå er hans uttalelser på et helt annet nivå enn hennes, men vi reagerte sterkere mot hans påstander om å kunne snakke med ånder enn på hennes uttalelser om å kunne snakke med dyr.
For meg har det vært omvendt. At hun, som (da) representant for det norske kongehuset stod fram og fortalte om at hun kommuniserte med engler, og reiste rundt og holdt kurs og tjente penger på det, reagerte jeg mye mer på. Når det gjelder Durek har jeg bare konkludert med at han der kan umulig være helt god, og ristet vel bare litt vantro på hodet i starten, men har gradvis reagert mer på grunn av det han har sagt. Når han har snakket om å kurere kreft, eller at det å få kreft er selvvalgt (også hos barn), medaljong mot korona og hva_har_du, og nå sist, det å drive onde ånder ut av barn som utagerer, da er det snakk om ting som kan være direkte skadelig, mer skadelig enn å påstå at man snakker med dyr og engler. Det blir bare litt eksentrisk i sammenligning, selv om jeg synes det blir en kritikkverdig sammenblanding med prinsessetittel.
Så det er forskjell på spiritualitet og spiritualitet, og i hvilken grad den kan gjøre skade. Dersom Märtha hadde sagt at skjeden måtte renses etter tidligere elskere, og at kreft var selvvalgt, kan jeg love deg at jeg hadde reagert sterkt. MYE sterkere enn når Durek sier det samme. Rett og slett fordi jeg forventer mer av et medlem av kongefamilien, som er oppvokst her, og kjenner vår kultur. Når det gjelder han vet jeg mindre om hva som er vanlig der han kommer fra, og hva slags bakgrunn han har, så der har jeg større aksept for underligheter. Men å manipulere folk i sårbare situasjoner med juks, fanteri og humbug, for å tjene masse penger, det kommer jeg aldri til å ha aksept for, uansett bakgrunn.
Sist redigert av My : 19-12-23 kl 12:46.
|