Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-23, 11:07   #8
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips: Bursdagshilsener til døde folk på Facebook

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Dagens hjertesukk:
Når du får opp varsel fra Facebook om en venn som har bursdag med oppfordringen "fortell henne at du tenker på henne!". Vær så snill å kikke innpå profilen til vedkommende og se om hun lever, før du legger inn hilsen.

Har en tidligere kollega som er død ("vanlig død", han var en del år eldre enn meg) og hans pårørende har ikke lukket noe. Jeg får masing fra snapchat om å legge han til som venn, gratulere han med dagen, han han liker x og y. Det er veldig ryddig hvis FB siden blir gjort om til minnesider. Selv har jeg faktisk begynt å slette gamle ting (tenk det var en tid vi skrev ALT på veggen til hverandre! )

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg hører med blant de kjipe som aldri gratulerer perifere venner med bursdag via Facebook. Det føles ikke naturlig og det er noe veldig upersonlig og rart over det. Jeg synes heller ikke det er stas å bli gratulert på min bursdag av folk jeg tviler på om husker bursdagen min eller som knapt hadde kjent meg om vi hadde møtt hverandre.

Jeg synes jo facebook er et eget sosialt rom hvor man interagerer med de som er der. Det er absolutt ikke slik hos meg at det er de jeg er mest sammen med på fritiden eller via andre kanaler jeg er mest med på facebook (tvert imot ... De har jeg jo kontakt med andre steder). Jeg gratulerer jo kollegaene mine med ting jeg vet om hos de også. (barn, barnebarn, noen som er friske, bursdager etc) uavhengig av hvor "nær" jeg er - det er jo fordi vi er i samme sosiale setting. Jeg sier jo også "gratulere med dagen" i kaffebloggen. Vi er i "samme sosiale rom"

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat