Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid
Et månedskort til 850,- er overkommelig, det samme med ungenes kort til 299,- og 399,-. Men for husholdningen totalt er det mye penger når det også står en nesten ubrukt bil i gården som taper seg i verdi, koster med forsikring og nå trafikkavgift. Og bompasseringene i området er skjevt fordelt, jeg passerer fem stk på 40 km. Har kollegaer som passerer en bom på samme antall km.
Input, jeg avslutter 20 km med Sinsen - Bretvedt, den er seig, men jeg klarer det. Og det er mer helsefordel, mer økonomisk og mer miljøvennlig enn å kjøpe en elsykkel. Har testet sykkelvei Økern, Risløkka og nord også. For proffsyklisten er dette flat mark, jeg følte ikke det.
Hvis commuter billettene blir borte bør jeg velge bil og sykkel, eller mnd kort og sykkel. Skal jeg presentere kl 08:30 er det veldig godt å vite at jeg er på jobb i god til innen. Det er jo litt spenning med Ruter da. Jeg fikk et lite raserianfall etter påske. Alt er i rute før jeg går til toget, alle tog kansellert når jeg kommer ned. Dette var i serien av tidenes mest forsinkede VY vinter for L1. Da ble det bil en stund.